Zoeken

Zijn jouw klanten fan?

In menig marketingartikel lees je dat het 5 keer zoveel tijd vraagt om nieuwe klanten te vinden dan om bestaande te houden en te activeren. Een ‘fan’ van jouw zaak besteedt dan ook nog eens aanzienlijker bij jou dan wanneer de ‘shopper’ vluchtiger is en jouw zaak gewoon ok vindt.


Kijken we dan niet beter nog wat meer naar de bestaande relaties dan steeds maar de hoofdfocus te leggen op nieuwe?


De bestaande klantengroep kan doorgroeien tot een community. In deze community wordt een verhaal verteld en geschreven niet alleen door de beheerder/winkelier van de groep maar eveneens door alle leden die zich in dit verhaal ‘thuis voelen’: Storytelling door klantenambassadeurs zorgt voor extra beleving waardoor je als zaak en persoon meer in de kijker loopt.


Het klinkt allemaal extreem marketing, maar het is nu net aan de winkelier om deze algemene marketing termen om te zetten in een creatieve, inspirerende visie met een sterke persoonlijke toets waardoor ‘de consument’ jullie ambassadeur wordt en meebouwt aan een enthousiast, warm en elegant verhaal.


Met de inspirerende LingeriePRO ID’s, Ada, Charlotte, Claire, Juliette, Jef, John, Max en Michiel, dompelden we jullie, op LingeriePRO in januari 2018, onder in hun leefwereld. Hierdoor kom je bij de vraag of jullie de bestaand klanten écht ‘kennen’, wat leeft er bij hen, wat is hun interessewereld, wat zijn details waar ze echt mee geraakt kunnen worden.


We laten onze ID’s nog eens de revue passeren in een animated video en vast en zeker zullen jullie bepaalde aspecten herkennen bij jullie klanten. Sta gerust even stil om de eigen klanten-ID’s in kaart te brengen. Jullie enthousiast verhaal zal nog boeiender en gerichter worden want klantbehoud is dé sleutel tot een duurzame groei.


(video binnenkort online)

23 weergaven0 opmerkingen