Zoeken

Het Doel - Eliyahu M. Goldratt



Op het einde van elk jaar verschijnen allerlei lijstjes en polls en in deze van de marketing en business 2021-voorspellingen staan doel (purpose) en empathie hoog in de ranking.


“Wat brengt jouw zaak aan het begin van de dag in beweging’ vinden we de ideale vraag om nog eens het doel uit te lichten, uit te lijnen. Ons doel als LingeriePRO vatten we samen als: ‘Jullie go-between zijn in het bieden van connectie tussen merk en aankoper op een inspirerende manier’.


En dat het doel niet nieuw is bewijst een boektopper voor het eerst uitgebracht in 1984 en vertaald in 1986. Eliyahu M. Goldfratt & Jeff Cox schreven toen ‘Het Doel, een proces van voortdurende verbetering’ en is dus al meer dan 30 jaar een internationale bestseller. Een bestseller welke ook zelf oog heeft voor verbetering want ondertussen zijn er al drie herzieningen geweest. Het boek leest als proza, je gaat helemaal op in het verhaal. Achteraf heb je goesting om zelf je tanden te zetten in het verbeteren van je eigen onderneming


Eye-openers zijn:

‘De moed om oog te hebben voor verschillen tussen wat we zien en wat we logisch afleiden en de manier waarop dingen gebeuren. Dit vormt de belangrijkste sleutel wanneer we oog hebben voor de realiteit en logisch en nauwkeurig nadenken over wat we waarnemen.’


‘Het doel van de organisatie vereist dat de inspanningen van meer dan één persoon op elkaar worden afgestemd en is de bijdrage die één persoon aan het doel van de organisatie levert in hoge mate afhankelijk van de prestaties van alle andere personen’.


‘Een goede definitie van een doel is er een die ons op het pad van voortdurende verbetering zet.’


Het Doel werd uitgegeven bij Uitgeverij Unieboek, Het Spectrum bv, Amsterdam.

Vraag er naar en bestel het via de onafhankelijke boekhandel

ISBN978 90 00 33764 4

8 weergaven0 opmerkingen