Zoeken

Duurzaamheid is here to stay

‘Sustainability will be the next major battlefield where brands will compete for millennial spend’,

- uit het onderzoeksrapport van Business of Fashion & McKinsey


Je kan er niet meer naast: duurzaamheid en zorg voor ecologie en voor de aarde. Door de recente crises worden we meer dan ooit met onze neus op de feiten gedrukt: we zijn de aarde aan het op-consumeren, we zijn serieus over de grenzen aan het gaan.


Op het vlak van duurzaamheid heeft iedereen zijn verantwoordelijkheid te nemen. De vraag is welke keuze jij wil maken, voor welke wereld jij kiest. Elke keer je geld uitgeeft, sta je voor een bepaalde keuze en kies je voor een bepaalde wereld. Ofwel doe je iets, ofwel doe je niets. En weet: wat jij doet, maakt wel degelijk een verschil. Die keuzes maak je niet enkel als individu, dat doe je ook met je winkeluitbaterspet op. Jij hebt een prachtige dubbele positie:

  • Je geeft je geld uit aan het aankopen van de collecties: kies je voor duurzaam?

  • Je bent de spilfiguur die de consument de mogelijkheid geeft om duurzaam aan te kopen. Jij kan breed meewerken aan een duurzaam verhaal. Ben je enthousiast over deze producten en breng je die bevlogenheid en dat enthousiasme ook over aan je klanten: wees maar zeker dat deze broodjes verkopen.

En wees transparant in je boodschap: vertel het op social media of markeer de duurzame collectiestukken in je winkel op een zichtbare manier (bijvoorbeeld net zoals de biowijnen in de supermarkt).


In 2020 wisten we het al: duurzaamheid is hot and is here to stay. In The Good Shop presenteerden we duurzame collecties en collectiestukken. En we maakten ook een booklet over duurzaamheid voor de leveranciers. Misschien vind ook jij hierin inspiratie? Of bekijk je nog eens graag de posters en postkaarten die we maakten voor The Good Shop? We bieden ze je aan als free printables zodat je kan (laten) drukken voor jouw winkel.


Small acts - when multiplied by millions of people – can transform the world.

27 weergaven0 opmerkingen